Stretch-tips! (förlåt för omatchande bilder..)

Hej!
Här kommer lite stretch tips!

Sätt dig och lägg bena ihopklämda raka framför dig.
Sedan tar du upp armarna sträcker ryggen uppåt och sedan lägger dig över benen och försöker nå tårna.
Man kan också göra det stående.




Sätt dig i denna ställning och ha benen i den formen men försök glida ner så mycket som möjligt så bena bli blir så särade som möjligt, inte nudda golvet med låren.

Gör som denna tjej o lägg ena bennet framför dig och den ska inte vara framför knäet utan typ rakt under knäet och sedan på andra benet ska ligga snett.

Plankan, vi brukade göra det på tränngarna och jag har stått i 7 minuter och 30 sekunder!
Om det inte känns så gör du inte rätt. Du får inte ha rumpan högre än ryggen.
Och huvudet ska inte nudda golvet och du ska spänna dig!
En av mina favorit övningar! Gjort det hemma i 8 minuter och 23 sekunder (?).

Tror denna hete sumobrottarn, den har vi också gjort på min tränning.
Man står i den positionen och turas om att ta upp tårna eller antingen vifta de olika sidor.

Sätt dig med ena benet vikt och andra ska du hålla vid andra sidan av knäet på och sedan pointa tårna så mycket du kan och sträcka benet!
Nu har jag gett er 6 stycken stretch poser!
Och en beskrivning hur man gör de!
Så nu är det nog tid att avsluta detta inlägg,
jag ger senare idag ett till inlägg där jag ger tips hur man gör trixerna jag kan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0